Glimmend, groot en groen

De Anda kwam in 2009 in de vaart. Het schip is 135 meter lang en 11,45 meter breed. Het heeft een laadvermogen van 3.878 ton op 3,59 meter diepgang en een containercapaciteit van 264 TEU. Hiermee behoort de Anda tot de grotere schepen op de Europese binnenwateren. Het is een schoon en compleet schip, met twee motoren met CCR II-certificering, bakkencertificering en ADR. Bovendien heeft de Anda katalysatoren en roetfilters, die de uitstoot van schadelijke stoffen substantieel reduceren. De Anda sleepte als eerste multi purpose schip voor het vervoer van containers, droge bulk en stukgoed een groen label in de wacht.

Planet, People, Profit

Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat bij ons hoog in het vaandel. In goede samenwerking met onze zakelijke relaties willen wij inspelen op de verwachte groei van het vervoer over water en onze activiteiten verder uitbouwen. Daarbij staan we open voor verdere innovatie.

Schoon transport

Vergeleken met het spoor-, weg- en luchtvervoer stoten binnenschepen relatief weinig CO2 uit. Maar een goede CO2-prestatie alleen is niet voldoende om echt ‘schoon’ te worden genoemd. De transportsector stoot ook veel NOx en fijnstof uit. Om dit te reduceren zijn de hoofdmotoren van de Anda uitgerust met een nabehandelingsinstallatie voor uitlaatgassen van Emigreen. Deze bestaat uit een roetfilter, die roet en fijnstof uit de uitlaatgassen filtert, en een SCR-katalysator, die de Nox-uitstoot met ca. 90% reduceert. Het schip voldoet hiermee ruimschoots aan de zwaarste emissie-eisen. De roetfilter en katalysator zijn onderdeel van een hoog rendement uitlaatdemper-systeem, waardoor we ook voldoen aan de strengste geluidseisen van de Scheepvaartinspectie.

Emissieruil/handel

Wilt u de emissie van fijnstof (PM) en NOx in uw productieketen reduceren? Wij kunnen u daarbij helpen. Het aan- en afvoeren van grondstoffen, halffabrikaten en eindproducten telt immers mee bij het bepalen van uw totale emissie ‘voetafdruk’. Door te transporteren met een binnenschip als de Anda kunt u uw emissieplafond verhogen. Zónder dure aanpassingen in de bedrijfstechnieken en/of processen.

Onderzoeksrapport TNO en Lean and Green
Analyse synchromodale ketens ten aanzien van effectiviteit en duurzaamheid

Meer weten over onze vervoersmogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Nabehandelingsinstallaties

emigreen

 

Duurzame binnenvaart

blueroad_logo